یزدفردا: دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان از رفع تصرف و تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در ٢٠ هکتار از اراضی کوهپایه کرمان خبر داد.

به گزارش یزدفردا: مهدی بخشی امروز چهارم اردیبهشت ماه با اعلام این خبر بیان کرد: در اراضی ملی در تملک بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، توسط افراد سودجو و زمین خوار اقدام به تفکیک، ایجاد مستحدثات، حصارکشی و فروش غیرقانونی در کوهپایه کرمان شده بود.

وی افزود: با حمایت دستگاه قضایی، هماهنگی و تعامل صورت گرفته با دستگاه‌های خدمات رسان، این اراضی رفع تصرف شد و به بیت‌ المال بازگشت.

دادستان کرمان مجموع مساحت رفع تصرفات را ٢٠ هکتار و ارزش آن را ١۶٠ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: صیانت و حفاظت از منابع طبیعی، اراضی ملی و مبارزه با زمین‌خواری و کوه‌خواری از مقوله‌هایی است که در اهتمام نسبت به آن تلاش و کوششی که شایسته و درخور است صرف نشده و این در حالی است که زمین‌ها متعلق به نسل آینده است و تمام سازمان‌های متولی مؤظفند نسبت به جلوگیری از تصرفات احتمالی اقدامات لازم را انجام دهند.

وی این اقدام را حرکتی مهم در راستای حفاظت و صیانت از بیت‌المال برشمرد و تأکید کرد: دستگاه قضایی هیچ مماشاتی با زمین‌خواران نداشته و تصرف اراضی ملی و دولتی به هر بهانه‌ای، نتیجه‌ای غیر از تعقیب قضایی و محکومیت کیفری برای متصرفان به‌ همراه ندارد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا